29 Aralık 2015 Salı

BENİM DE HEPİMİZ İÇİN YENİ YIL DİLEKLERİM VAR



2000 yılında kaç yaşında olacağımızı hesapladığım an daha dün gibi...Yaşım daha yirmiyi bulmamış, ellisinde ölenlere “Ay, çok da gençmiş!” diye dövünen annemlere kıskıs güldüğüm yıllar...”Elli” yaşa yüzelliymiş muamelesi yaptığım yıllar dün gibi.

Bak onbeş geçti bile 2000’i.

Giderek daha bir uçarak geçiyor yıllar.

Evet memleket çok hazin...

Evet senelerin alışkanlıklarından çok uzağım...

Elli senedir elene elene kalan gerçek dostlarımın hepsine okyanuslar kadar uzağım...

Ve evet çok insan çıktı hayatımdan, sıkı bir deprem geçirdim geçtiğimiz 3 yılda...

Eminim ben yalnız değilim benzer konularda. Dünya alem kendi derdinde...Eğer aradığın dertse, bulmak öyle kolay ki etrafında... 

Çok şey büyük hızla dönüşürken, şu an benimle olan tüm arkadaşlarıma, dostlarıma, hatta hiç tanışmadan uzaktan uzağa bünyeme sarmaktan hoşnut olduklarıma seslenmek istedim:

Canlarım, ciğerlerim...

Hayat denen şu yalan şeyi hepi topu bir kaç düzine seneden ibaret sanıyoruz...

Halbuki sadece bir andan ibaret o hayat, dışarda olup bitenle gereğinden fazla alakadar olmakla yitirilemeyecek kadar değerli... Genelin istediği şekilde yaşanmayacak kadar şahsi... Herkese kendimizi anlatmaya çalışmakla oyalanılamayacak kadar seri...Üstünde uzun uzun dırdır edilemeyecek kadar kısa...Geri dönüp dönüp üstünde artık hiç etkimiz olmayan şeylere hayıflanılamayacak kadar tek yön... Yarın ne olacağını dert edip, ahlanıp vahlanılamayacak kadar sadece bugün...

Her nefesin, her eylemin anlamlı olmasıyla değer bulan yalan bir şey...

Başıma kakıla kakıla anladım ben de sanırım:

Elimizde olan, bize ait olan sadece ve sadece “şu an” gerçekten...

Kutsal olan tek şey, anlamlı olan tek şey... Öncesi hikaye olmuş bile, sonrası ise şimdilik hayal.

O “AN”ın kıymetini her durum ve olayda hiç mi hiç unutmayacağımız bir yıl diliyorum. Her anımızın her durum ve olayda, her şeye ve herkese rağmen güzel hislerle, ilhamlarla, birleştirici ve barışçıl eylemlerle, söylemlerle dolu olmasını  diliyorum... 

Herşeyden önce kendimizle güzel güzel geçineceğimiz bir yeni yıl diliyorum...

Elimizde olan ve  olmayan şeylerin ayırımını yapabilmeyi diliyorum...

Sahip olduklarımızın her an kıymetini bilmeyi diliyorum...

Hayatımızda değişmesini istediğimiz şeyler için adım atmaya cesaret diliyorum...

Değiştiremeyeceğimiz şeyler için bütün yüreğimizle kabul diliyorum...

Öyle güzelce, ferah ferah yaşayıp gitmeyi diliyorum...

Siz sevdiklerimle...

Sonsuz sevgilerimle...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder