29 Eylül 2019 Pazar

GRETACIM


fotoyu inverse isimli bir siteden,  Jennifer Ellen Good'un makalesinden aldım.

Gretacık beni düşündürüyor.

O küçücük  kalbindeki öfke, endişe, korku beni kahretti. Yerden göğe haklı. Güvenmiyor büyüklerine. Nasıl güvensin? Pompalandıkça hem korkusu, hem de korkuttukları çoğalıyor. Bir an gelecek, bugün güvendikleri, onu destekleyen, yanında olan, oraya buraya çekiştirenlerin de ne denli güvenilmez olduğunu idrak edecek. Zira Greta ilk değil, son da olmayacak. Biraz bir şeyler mutlaka değişecek, ama o değişen şeylerin ne acıdır ki, büyük bir kısmı çevreye hayrı olan değişiklikler değil, sisteme ek kazanç getirecek şeyler olacak.

O'nun, ileride olması muhtemel şeyler konusunda sisteme güveni sarsılırken, milyonlarca talihsiz çocuk şu an olmakta olanlar nedeniyle acı çekmekte, fuhuşta, fakirlikte, savaşlarda, sistemin oyuncaklarında yok olmakta, hepsinin insanlığa güveni sınanmakta. Malesef, kimsenin dönüp onları ekranlara taşıdığı yok. O çok duyarlı UN- ne zaman adı geçse, altında bir çapanoğlu olduğundan artık emin olduğum, kaşığıyla verip sapıyla gözünü oyan UN- oyuncak ediyor birisini daha deyip, üzülüyorum.

Bu kadar korkma deyip sarılmak istiyorum Greta'ya. Kaç medeniyet yok oldu, biz de elbet yok olacağız, demek istiyorum, ama bunu en orta yaşı geçmiş, hayatı, ölümü kavrayamamış yakınlarıma diyemezken, yolun başındaki küçücük Greta'ya demek saçma geliyor. 

Korkma ki yaşamayı bilesin. Korkma ki, yönlendirlemeyesin. Korkma ki, içindeki o güzel ruha gerekli olan enerjin savrulmasın. 

Kızma ki, anlayabilesin. Ancak anlarsan, bir ömürlük canını hem kendine hem de etrafa hayrın olacak şekilde kullanabilirsin. 

Bak, demek istiyorum, iki koca dünya savaşı gördükten sonra hala akıllanmaya niyeti olmayan insanlığa bir şey anlatmaya çalışıyorsun. İki yüzlülüklerini aile ve devlet kurumları ardında güzelce saklamış, tüketerek kendini uyuşturmuş, eğitildikçe erdemle mesafe koymuş insanlarız biz. Bu kadarız. Lütfen kızma, lütfen korkma. Kızma, korkma ki,  güzel yanlarını kalbine pusula etmiş azınlıktaki  yerini al. Onlar ki, güvenceyi dışarda aramayanlar, kalplerinin sesini duyanlar, hayata ve güçlerine inananlar. Sen öyle bir ruhsun. 

Çok güzelsin, güzel kal. Kalbini nefrete, korkuya, çirkinliklere bulaştırmalarına izin verme.

not: gülen bir fotoğrafını bulmakta zorlandım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder