8 Eylül 2015 Salı

SIRADAN DİYALOGLAR- AYNI EV- SAHNE 2

Banksy'den...


-Kız kapat şu televizyonu dedim sana, aaaa! Kapat da ağız tadıyla yemeğimizi yiyelim.

-Tamam anne kapattım.

-Neden böyle olduk biz böyle! Her yer kan, revan! Ne olacak bu memleketin hali bilmiyorum vallahi. İnsan olan dayanmaz!

-Ay, kapat konuyu Rezzak, dünyanın sonu bu olsa gerek… Kürtlerin evlerini yakmaya kalkmışlar gördün mü? Ellerinde meşaleler, allahım sen aklımızı koru yarabbim… Çoluk var, çocuk var, kimse engel olamamış, kalabalıklarmış, polis de öyle seyretmiş…

-Ne yapsın polis canım, öyle azılı grubun karşısında. Bu millet çok çekti bu Kürtlerden, onun da vebali bu…Ama insanın canı acıyor işte…

-Ee, merhamet herkese nasip olmuyor işte ne yapacaksın, benim iyi kalpli karıcığım. Memleket meseleri insanı yoruyor vallahi, yarın Cuma, şöyle sazlı sözlü bir yemeğe gidelim de, biraz içimiz şenlensin. Memleketin  bu kadar derdi arasında biraz ferahlayalım... 

-Anne, ben bu Cuma Helin’lerde kalabilir miyim?

-Ay şimdi şakkadanak bayılacağım, Helin dedi yine!

-Dur parlama hemen kıza yahu Rezzan… Bir lafını bitirsin… Söyle kızım, ne var Helin’lerde bu Cuma?

-Bir şey yok baba, kurslardan, okuldan, çalışmaktan görüşmiyoruz hiç, cumartesi sabah dersane yok  ikimize de, öylesine yani… 

-Bak Perisu! Sana kaç kere dedim o Kürt kızıyla görüşmeyeceksin diye! 

-Ya anne ya! Sen ablasını sevmiyorsun diye bana neden engel oluyorsun ya!!!Kızın ne suçu var!

-O ablası var ya, ablası, azılı o!  Terörist! Sevgilisini vurduklarından beri de iflah olmadı, iyice azdı…

-Ablasını günahından kıza ne Rezzan’cığım, sana yakışıyor mu? 

-Yalan mı? PKK işte.  Gezi’de de rahat durmadılar ailece zaten, her taşın altından çıkıyorlar, daha kız 18 yaşında, biraz daha büyüse, azılı militan olur bu … Ailesi de göz yumuyor, ne işi var el kadar kızın Gezi’de mezide? Rahat batıyor tabi! Dağdan geldiler, apartmanın yarısını aldılar, yani paranız da var, ne rahat durmazsınız, değil mi? Hadi dağa çıkanlar yokluktan falan çıkıyorlar, sen Etiler’in göbeğinde yaşarsın, özel okullara gidersin, ne işin var Gezi’de mezide, geberesiceler… Ellerinde pankartlar, nifakçı hepsi. Tamam biz de bayılmıyoruz Tayyib’e ama maazallah hükumete bir şey olursa, istikrarsızlık ne bilmiyor bu gençler çünkü! Hani kendileri yetmiyor, buncacıkları da ayartıyorlar…

-Ama anne ya! Aklım yok mu benim, niye ayartılayım. Sizin dediğiniz gibi değil hiçbir şey. Sadece bu kanalları seyrediyorsunuz, ne bilmenizi istiyorlarsa , onu anlatıyorlar size, haberiniz yok hiçbir şeyden! … Üstüme kapıyı kilitlemeseydiniz, ben de orada olacaktım!

-Sus dedim sus, bak hala konuşuyor, küçücük aklıyla! Görüşülmez onlarla! Vallahi sen de mimlenirsin, tahsil hayatın biter!  

-Anne ya … Üfff!! Sizinle de konuşulmuyor ki!

-Onu bunu ben bilmem! Gidemezsin dedim o kadar! Hem bana yardım edeceksin. Dernekte barış konseri düzenliyoruz. Yapılacak dünya kadar iş var, yardım edeceksin, ne güzel şeyler yapıyoruz, görsen vallahi… 

-Al benim iyi kalpli karıcığım, aklınızla bin yaşayın. Kızım sen de bak şanslısın, böyle iyi kalpli kadınların arasında büyüyorsun. Başkalarına yardım etmek büyük sevap, hele söz konusu memleketin huzuruysa. Bu barış konseri harika fikir. Senin yerinde olsam, ne olduğu belirsizlerle değil, kendin gibilerle takılırdım. Bak Muzaffer Bey’in kızıyla görüşsene, adam daha yeni Milli Eğitim Müdürü oldu. Böyle vatansever dostlar lazım insana.

-Ya baba yapma ya! Adam hakkında neler anlatılıyor, sen deme bari bunu! O çocuk yurdunun müdürüyken, adı çocuk tacizine karışmış, artık örtbas edilemiyor böyle şeyler…

-Sus, bir daha duymayayım, karısı bizim genel sekreter… Hepsi iftira, bir şey kanıtlayabildiler mi? Hayır! Çamur at izi kalsın! 

- Ama kızı da adamla konuşmuyor, sence neden acaba anne?

-Evet Perisu, dedikodu çok günah… Gözünle görmediğin şeye inanmayacaksın hayatta, bak baba nasihatı sana.

-Oha baba! Bir de göz önünde yapsaydı! Zaten yeteri kadar göz önünde, fotoğrafları düştü twittera…
-Sen babanla nasıl konuşuyorsun bakayım!

-Fotoşoptur fotoşop… Adam kalantor adam, uğraşacaklar tabi, kedi ulaşamadığı ciğere mundar der hesabı…

-Bazen inanamıyorum size!!!

-Sus sen karışma küçük aklınla! Adam çok hayırsever, yine bir okul yaptırmış. Karısı hava atıp duruyordu dernekte, biraz sinir oldum,ama ne de olsa hayır işi, memleketi seven insan az bu devirde…

-Evet Perisu. Anne haklı. Büyüyünce anlayacaksın bizi…Vatansever insan olmak çok önemli hayatta, bir hayrın olacak bu vatana…

-Ah  kocacım benim…Herkes memleketini senin gibi sevse keşke…

-Evet , çok vatanseverler, oğulları da yurtdışında okuyor görünüyor, hayırsever insanın asker kaçağı oğlu…

-Bu devirde askere çocuk mu gönderilir, ben olsam ben de göndermem. İnsanın yavrusu söz konusu olunca akan sular duruyor vallahi…

-Tamam anladım, peki ben gidebilir miyim Helin’lere? 

-Konu kapanmıştır Perisu! Kürtlerden uzak duracaksın, kendisi değilse, ailesinde mutlaka biri teröristtir. Açma şu televizyonu dedim! İçim kahroluyor şehit haberlerine! Vah vah! Kaç tane ceset yanyana...Allah ana babalarına sabır versin… Bunlar için de bir dua mı okutsak dernekte , ne dersin Rezzak’cığım? 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder